Milan Kňažko (1945) began performing as early as secondary school, prior to his acceptance into the acting program at the Academy of Performing Arts. After four years of study, he earned a scholarship to study at the University of Nancy’s international theatre academy in France. When he returned to Slovakia, he worked with Bratislava’s Divadlo na Korze and Nová scéna theatre troupes, and from 1985 at the Slovak National Theatre, where he acted until 1990. Apart from his theatre work, he also appeared often onscreen, starting in 1965 with Dimitrij Plichta’s Šerif za mrežami (The Sheriff behind Bars), a dramatic story set in a youth correctional facility. He gave striking performances in films such as Nevesta hôľ (The Bride of the Mountains, d. M. Ťapák, 1971), Zánik samoty Berhof (End of the Lonely Farm Berghof, d. J. Svoboda, 1983), Dobří holubi se vracejí (Good Pigeons Return, d. D. Klein, 1988) and Papilio (d. J. Svoboda, 1986), and Jan Hus (d. J. Svoboda, 2015) In addition to acting, he has also pursued politics since 1989. He was the only person in the pre-revolution Czechoslovak Socialist Republic to return his title of artist emeritus, due to his disagreement with the politics of the regime, and in November 1989 he officially entered politics, co-founding the organization “Verejnosť proti násiliu” (The Public Against Violence). Czech president Václav Havel, selected him as an advisor. Later he became the Minister of Foreign Affairs of the Slovak Republic and subsequently the Minister of Culture. At the end of the 1990s he returned to acting, starting onstage. In a production of Yasmina Reza’s “Art”, he performed alongside Milan Lasica and Marián Labuda at Prague’s Ungelt theatre, taking the role of the Spanish painter Pablo Picasso under the directorial guidance of Jiří Svoboda, with whom he had made his best films. He also became the general director of JOJ Television. | Милан Кнашко (1945) започнал да настапува на сцена уште во средно училиште, за да подоцна се запише на актерска игра на Академијата за изведувачки уметности. По завршувањето на четиригодишните студии, се стекнува со стипендија за студирање на Меѓународната театарска академија на Универзитетот во Нанси во Франција. По враќањето во Словачка, работи со театарските трупи на Братислава „Дивадло на Корзе“ и „Нова сцена“, а од 1985 година во Словачкиот народен театар, каде настапува како актер до 1990 година. Освен театарската работа, тој често се појавуваше и на големиот екранот, почнувајќи од 1965 година со „Шерифот зад решетките“ на Димитриј Плихта, драма сместена во поправен дом за млади. Има впечатливи настапи во филмови како Невестата од планините, (1971), Крајот на осамената фарма Бергхоф, (1983), Добрите гулаби се враќаат (1988), Папилио (1986) и Јан Хус (2015). Покрај со актерство, Милан Кнашко се занимаваше и со политика, почнувајќи од 1989 година. Тој беше единствената личност во предреволуционерната Чехословачка социјалистичка република што ја врати титулата Почесен Уметник, поради несогласувањето со политиката на режимот, а во ноември 1989 година, официјално влезе во политиката, ко-основајќи ја организацијата „Verejnosť proti násiliu“ (Јавноста против насилството). Беше советник на Вацлав Хавел, првиот претседател на Чешката Република. Подоцна стана министер за надворешни работи на Република Словачка, а подоцна и Министер за култура. На крајот на 90-тите години на минатиот век се врати во актерството на сцената. Настапува во претставата „Уметност“ на Јасмина Реза, заедно со Милан Ласица и Маријан Лабуда, во театарот „Унгелт“ од Прага, играјќи ја улогата на шпанскиот сликар Пабло Пикасо, под режисерско водство на Јиржи Свобода, со кого ги има снимено своите најдобри филмови. Покрај тоа, тој беше избран и за генерален директор на телевизијата JОЈ. |
0 Comments
Leave a Reply. |
Text from Jacques Lacarrière, spiritual founder of Actor of Europe, published in Figaro, Paris, 2003 for the First edition of the Festival.
Archives
June 2024
Categories |